Zoeken in deze blog

Kennismaking en Doelstelling

Mijn naam is Brigitte. Ik gebruik medicinale cannabis om medische redenen vanwege chronische pijn, depressies, autisme, adhd en nld met toestemming van mijn behandelend artsen.
Van 2010 tot en met 2018 werd mijn medicinale cannabis vergoed na een lang politiek gevecht. Sinds 2019 heeft de politiek alle manieren van vergoeding stopgezet. Reden: Onvoldoende bewijs van werkzaamheid. Nonsens natuurlijk. In de hele wereld wordt het meer en meer erkend als een medicijn en juist Nederland, ooit een voorloper op dit gebied, zegt nu ineens dat het niet meer werkt. Ik kan mij niet vinden in het huidige cannabisbeleid van de overheid en heb dit blog opgezet om meer aandacht te krijgen voor het belang van deze zaak.

Mijn doelstellingen:

- Medicinale cannabis moet vergoed worden voor mensen die niet zonder kunnen, mits door arts ondersteunt.
- Medicinale cannabis moet gescheiden van het recreatieve gebruik en ook anderszins in de wet komen te staan. Decriminalisering.
- Mensen die medicinaal gebruiken moeten 5 planten thuis kunnen kweken voor eigen gebruik. Of iemand mogen aanwijzen die voor hen kweekt.
- Meer soorten cannabis in de apotheek. Ieder mens reageert uniek. Nu zijn er maar 4 soorten.
- Cannabisolie moet toegestaan worden als geneesmiddel en ook vergoed worden, mits ondersteunt door arts en deze beter werkt dan de cannabis als plant.
- Ook moet cannabisolie voor medicinale indicaties uit het strafrecht.
- Vergoeding voor medicinale cannabis en aanverwante geneesmiddelen moeten vanuit het basispakket via elke zorgverzekeraar verkregen kunnen worden.
- Meer geld voor onderzoeken naar werkzaamheid en manieren om cannabis toe te dienen.

Contact:

Voor pers, media, politici, lotgenoten, instellingen en andere geïnteresseerden ben ik uiteraard altijd beschikbaar. Op het logo staat copyright en overtreding zal worden bestraft. Teksten mogen worden overgenomen, mits er een goede aanklikbare bronvermelding bij gegeven staat.


Brigitte


woensdag 24 juni 2015

Nieuwe update, pagina's: Welke soort wiet voor welke klacht

Nieuw op dit blog. Een keurig overzicht welke soorten wiet geschikt zijn voor welke klacht. Te vinden links boven in aparte pagina's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten